Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti GastroSense, s. r. o., se sídlem Katovická 402/22, 181 00 Praha 8, IČ: 05874459, DIČ: CZ05874459, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 272015 vedená u Městského soudu v Praze, e-mail info@tvorenizpreklizky.cz, adresa provozovny ID Sense, Katovická 402/22, 181 00 Praha 8. („Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti osoby nakupující na e-shopu („Kupující“), a Prodávající, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.tvorenizpreklizky.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která nalezne www.tvorenizpreklizky.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Komunikace probíhá primárně na dálku. Proto i pro tuto Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, aby se spolu obě strany dohodli bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Kupujícího, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí e-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní e-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co bylo schváleno mezi Prodávajícím a Kupujícím v rámci procesu nákupu na e-shopu Prodávajícího, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- NĚKTERÉ DEFINICE
- Cena je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za Zboží;
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
- Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
- Objednávka je závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Prodávajícím;
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě sdělených údajů Kupujícím, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
- Zboží je vše, co můžete nakoupit na e-shopu.
- Obecná ustanovení a poučení
- Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní e-shopu.
- Při nákupu Zboží je povinnost Kupujícího poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytne v Objednávce bude Prodávající považovat za správné a pravdivé.
- Na e-shopu také poskytuje Prodávající přístup k hodnocení Zboží provedeném jinými Kupujícími. Autenticitu takových recenzí Prodávající zajišťuje a kontroluje tím, že propojuje hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidí Prodávající i propojené ID objednávky, tedy dochází k ověření a prokázání reálnosti hodnocení.
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Smlouvu mezi Kupujícím a Prodávajícím je možné uzavřít pouze českém jazyce.
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí Kupující za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu). Odesláním Objednávky souhlasí Kupující s tím, že prostředky komunikace na dálku Prodávající využívá.
- K tomu, aby byla Smlouva uzavřena, je třeba, aby Kupující na e-shopu vytvořil Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- Informace o nakupovaném Zboží (na e-shopu označuje Kupující Zboží, o jehož nákup má zájem, a to tlačítkem „Do košíku“);
- Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí e-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
- identifikační a kontaktní údaje Kupujícího, které slouží k doručení Zboží Prodávajícím, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- V průběhu tvorby Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat, a to včetně po stisku tlačítka „Pokračovat do košíku“. Na následující stránce „Doprava & platba“ Kupující zvolí druh Doručení a způsob Platby. Stiskem tlačítka „Pokračovat“ se Kupující přesune na stránku „Informace o vás“ a vyplní veškeré údaje potřebné doručení Zboží. Stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány Prodávajícímu.
- Objednávka bude v co nejkratší době Kupujícím potvrzena zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Kupujícího zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím.
- Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku obratem potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné, je na zakázku nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik má Prodávajícím skladem. Informaci o maximálním počtu Zboží, jeho dostupnosti či nutnosti naskladnění/vyrobení v rámci e-shopu nalezne Kupující na stránce jednotlivého Zboží. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávající Objednávku potvrdit, bude tak Kupujícího kontaktovat a zašle nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy nabídku Kupující potvrdí.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, není Prodávající povinen Zboží Kupujícímu za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude Prodávající Kupujícího bezodkladně kontaktovat a zašle Kupujícímu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
- V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský (můj) účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
- V některých případech umožňuje Prodávající na nákup Zboží využít slevu (slevový kupón). Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude Zboží poskytnuto se slevou za předpokladu splněných podmínek slevového kuponu.
- Uživatelský účet
- Na základě registrace Kupujícího v rámci E-shopu může přistupovat do svého Uživatelského účtu.
- Při registraci Uživatelského účtu je povinnost Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese Prodávající za to žádnou odpovědnost.
- Uživatelský účet je osobní. Prodávající není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Uživatelský účet může Prodávající zrušit, a to zejména v případě, když jej Kupující více než 3 (slovy tři) kalendářní roky nevyužije, či v případě, kdy poruší své povinnosti dle Smlouvy.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Platbu Celkové ceny Kupující hradí po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny lze provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby bude zasláno v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 3 kalendářních dní.
- Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.shoptetpay. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 24 hodin.
- Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v provozovně ID Sense. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském úču.
- Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- Zboží bude Kupujícímu doručeno nejpozději do 30 dní (v případě zakázkové výroby či na objednávku, u Zboží skladem do 7 dní) způsobem dle volby, přičemž může vybírat z následujících možností:
- Osobní odběr na provozovně ID Sense, Katovická 402/22, 181 00 Praha 8 v pracovní dny od 9 do 17h po předchozí telefonické či emailové domluvě;
- Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna, DPD;
- Doručení prostřednictvím dopravních společností DPD, Zásilkovna;
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
- Po převzetí Zboží od dopravce je povinnost Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího Zboží od dopravce převzít.
- V případě, kdy poruší Kupující svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího Zboží doručit Kupujícímu. Zároveň to, že Zboží Kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Prodávajícímu ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím, případně Zboží uskladnit, za což Prodávajícímu od Kupujícího náleží úplata. Pokud se Prodávající rozhodne odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Kupujícímu bude toto odstoupení doručeno. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je jeho povinností nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
- Nebezpeční škody na Zboží na Kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
- V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti bude Prodávající Kupujícího vždy informovat v případě:
- mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Prodávající vždy sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
- prodlení s dodáním Zboží od dodavatele Prodávajícího, přičemž Prodávající vždy sdělí novou očekávanou dobu dodání.
- Zboží bude Kupujícímu doručeno nejpozději do 30 dní (v případě zakázkové výroby či na objednávku, u Zboží skladem do 7 dní) způsobem dle volby, přičemž může vybírat z následujících možností:
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasí;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži, instalaci, sestavení;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly poskytnuty Kupujícím před uzavřením smlouvy.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1, může Kupující Prodávajícímu takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresu provozovny ID Sense, případně osobně na téže adresu po předchozí telefonní nebo e-mailové domluvě. Pro reklamaci může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce Kupující vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu Prodávajícího změnit. Reklamaci vyřídí Prodávající v souladu s uplatněným právem z vadného plnění Kupujícího.
- Má-li Zboží vadu, Kupující má následující práva:
- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
- na odstranění vady opravou Zboží,
- Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Prodávající je oprávněn odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
- Dále má Kupující právo na:
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
- Prodávající odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
- V případě, že Kupující způsobil vadu na Zboží sám, práva z vadného plnění mu nenáleží.
- Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
- Při uplatnění reklamace vystaví Prodávající písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
- datum, kdy byla reklamace uplatněna;
- co je obsahem reklamace;
- jaký způsob vyřízení reklamace je požadováno;
- kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Nedohodnou-li se Kupující a Prodávající na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraní Prodávající vady a poskytne Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace bude Prodávající Kupujícího informovat e-mailem a vydá mu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Kupujícího povinností původní Zboží vrátit Prodávajícímu, náklady na toto vrácení však hradíme Prodávající.
- V případě, že Kupující je podnikatelem, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- V případě, že Kupující je spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
- Odstoupení od smlouvy
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V případě, že Kupující je spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že byla uzavřena Smlouva, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží, a v případě, že byla uzavřena Smlouva na základě, které bude Prodávající Kupujícímu Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
- Od Smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresu Prodávajícího, ID Sense, Katovická 402/22 181 00 Praha 8). Pro odstoupení může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
- Ani jako spotřebitel však nemůže Kupující od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
- Lhůta k odstoupení dle čl. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Prodávajícímu v jejím průběhu odešle Kupující oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek je Kupující povinen Prodávajícímu Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu. Kupující má nárok na to, aby Prodávající vrátil Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který je pro dodání Zboží nabízen. V případě odstoupení z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, hradí Prodávající i náklady spojené s navrácením zboží, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který byl při dodání Zboží nabízen.
- V případě odstoupení od Smlouvy bude Kupujícímu Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží Prodávající obdrží, nebo prokázání, že došlo k jeho zaslání zpět Prodávajícímu.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek však odpovídá Kupující za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. V případě, že Kupujícímu ještě nebyla vrácena Cena, je Prodávající oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Kupujícímu dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 1 Podmínek. Prodávající může také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupuje Kupující zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- Řešení sporů se spotřebiteli
- Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy objednavky@idsense.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Závěrečná ustanovení
- Pokud právní vztah Prodávajícího a Kupujícího obsahuje mezinárodní prvek (tedy například Prodávající bude zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je Kupující však spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena jeho práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci mezi Prodávajícím a Kupujícím bude doručována elektronickou poštou. E-mailová adresa je uvedena u identifikačních údajů Prodávajícího. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou byl proveden kontakt.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě oboustranné písemné dohody. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně bude Prodávající informovat pouze v případě, že Kupující má vytvořený Uživatelský účet (pro případ, že bude objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož není uzavřena Smlouvu mezi Prodávajícím a Kupujícím, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Kupujícímu na základě Smlouvy, kterému Prodávající má dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně budou Prodávajícím zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Kupujícího do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží Prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď Kupující podá, činí 2 měsíce.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají obě smluvní strany právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není Kupujícímu přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího. Je doporučeno vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 1. 2025.
Příloha č. 1 - Formulář pro reklamaci
Adresát: ID Sense, Katovická 402/22, 181 00 Praha 8
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Příloha č. 2 - Formulář pro odstoupení od Smlouvy
Adresát: ID Sense, Katovická 402/22, 181 00 Praha 8
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
|
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti GastroSense, s. r. o., se sídlem Katovická 402/22, 181 00 Praha 8, IČ: 05874459, DIČ: CZ05874459, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 272015 vedená u Městského soudu v Praze („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě smlouvy, na základě které má být zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne dodání první dodávky.
Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než zboží obdrží zpět nebo než kupující prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Datum:
Podpis: